16 October 2011

Zack: Sembunyi


Si Haridz ni selalu kejutkan aku dengan berita-berita gempar. 2 3 berita basi aku hidangkan, 10 berita sensasi dia balas...

'kau pasti ke pasal hal ni?'
'aku tengok pon dah boleh tau la... ' jawab Haridz dengan yakin.

Sejak bila plak kawan aku sorang ni ada ilmu pandang tembus? Ohh.. mungkin informer2 yang sampaikan maklumat ni. Semakin hari semakin semak pulak aku tengok si Zack. Mula-mula rasa kesian, kalau orang lain tengok muka Zack pon rasa simpati. Tapi kalau dah 3 kali tersadung di tempat yang sama, takkan tak boleh nak belajar dari kesilapan?

Ain ada la call 2 3 kali. Aku tak angkat pon. Kalau tak dak hal penting aku malas layan. Biasa la... awek orang. Rasanya Ain nak berkongsi sesuatu. Tapi aku rasa syukur aku tak angkat call Ain. Kalau tak aku pon terjerat dalam masalah diorang. Bukan aku tak ambil berat. Cuma dah muak dengan perangai Zack dan Ain.

Hari tu aku selongkar facebook Ain. Dah macam medan perang. Mungkin ada kebenaran dari cerita Haridz.

'aku tak faham la... sampai macam tu sekali' Haridz runsing.
'tapi aku faham sebab aku pernah berada di tempat dia'

Sabar la Haridz. Benda ni diluar jangkaan kita. Suatu hari kau akan faham.
Zack, aku tak tahu sama ada kau menganaiya atau teranaiya... Aku harap kau tahu apa yang kau buat


No comments: